Zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania zostały określone w ustawie z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1243, z późn. zm.).
Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP nie ponosi odpowiedzialności za ponowne i dalsze wykorzystywanie udostępnionej lub przekazanej informacji sektora publicznego, w tym za rezultaty przetworzenia informacji sektora publicznego ponownie wykorzystywanej.
W przypadku ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego udostępnionych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP, http://www.co.kprp.pl/bip należy obowiązkowo:
Inne warunki mogą być określone, jeżeli ponowne wykorzystywanie dotyczy informacji sektora publicznego, mających cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1191, z późn. zm.) lub stanowiących bazę danych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128, poz. 1402, z późn. zm.), do których przysługują Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne. W szczególności zostanie wówczas określony warunek, dotyczący obowiązku podania nazwiska, imienia lub pseudonimu twórcy lub artysty wykonawcy, jeżeli jest znany, z uwzględnieniem praw podmiotów trzecich i w zakresie uprawnień, przysługujących Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP.
Wnioski w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, które nie zostały udostępnione na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP należy kierować na adres:
Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP
ul. Wiejska 10, 00-902 Warszawa
lub e-mail: centrum@prezydent.pl
Warunki przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania oraz wysokość ewentualnych opłat zostaną określone i przekazane Wnioskodawcy odrębnie dla każdego wniosku.
Wnioskodawca, który otrzymał od Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP ofertę, zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego albo zawiadomić Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP o przyjęciu oferty.
Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.
Złożenie sprzeciwu skutkuje wydaniem decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
W zakresie nieuregulowanym ustawą o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.).